Teksten - Dag uit het leven: KLACHT VAN EEN KERSTBOOM

Het hele jaar sta ik heerlijk in het bos,
niet in een standaard, gewoon lekker los.
De hele familie gezellig om me heen,
allemaal net als ik op één been.
Maar dan komt december, fijn voor de mensen,
wij bomen kunnen wel iets anders wensen.
Mannen met bijlen nemen ons te pakken,
staan doodleuk je hele familie om te hakken.
Daarna liggen we op een hoop in de wagen,
ik lig bovenop dus mag ik niet klagen.
Bij de handelaar liggen we op de grond,
een nare ervaring als je eerst stond.
Dan het gezeur van klanten over ons figuur,
we zijn veel te vol, te kaal of te duur.
Er gebeurt heel wat voordat men besluit,
ze pakken je bij je nek en schudden je uit.
Je verlangt naar de plek vanwaar ze je haalden,
per klant verlies je tientallen naalden.
Maar het ergste komt als je bent verkocht,
wat men dan uithaalt is zeer ver gezocht.
Je wordt in de hoek van de kamer geplant
met een piek op je kop en een bal in je hand.
Pas tegen de avond is men met je klaar,
ik zit onder de kaarsjes en engelenhaar.
Ik denk, dat is dat en terwijl ik geeuw
komt ma met de spuitbus vol onechte sneeuw.
Ze had zitten piekeren onder het eten
wat ze toch aan mij had vergeten.
Zo sta ik een aantal dagen voor gek
en dan halen ze mij opnieuw van mijn plek.
Alles gaat eraf want ik wordt afgetuigd,
ik voel me vrij en mijn hartje juicht.
Dan pakken ze me beet, ik ben wat verwonderd,
ik word zonder meer het raam uit gedonderd.
Zeker 15 jongens rennen op mij af,
slepen mij naar huis in een snelle draf.
Eindelijk zijn we er na een half uurtje
en gooien ze mij ineens in een schuurtje.
Daar ben ik niet de enige boom,
ik ben bij familie en denk dat ik droom.
Op een avond gaan we weer op een hoop,
samen met de buurman waar ik tegen aankroop.
Dat is het laatste wat ik weet...........
daarna wordt het verschrikkelijk heet !!!!!!

16.974 100% (1)
Willekeurige teksten
Besturingssysteem in blikjes
DOS Bier Dit blikje kan alleen opengemaakt worden met een blikopener en dat moet dan nog gebeuren volgens wel bepaalde instructies ; indien u deze niet volgt, hebt u veel kans dat de inhoud om zeep is. De oorspronkelijke blikjes hadden slechts een inhoud van 8 cl, maar werden na enige tijd vervangen door blikjes van 16 cl. Wie echter nader toekijkt [...]
20 redenen om bier te nuttigen
Kom Jeaninne, schenk ons nog eens in! Met deze woorden zette Johan Verminnen ons destijds aan om een pint met schuimende kraag tot ons te nemen. Geen gek voorstel, overigens, want bier drinken is gezond. Wat volgt zijn twintig redenen om het vat gerstenat aan te slaan. En dit op de dag dat in Duitsland de Dag van het Bier gehouden wordt. Waar wacht [...]
Vrouwelijke hormonen in het bier
Belangrijke waarschuwing voor de echte mannen onder ons........ Er zitten vrouwelijke hormonen in Duvel !!! Gisteren zat ik met een paar maten na een vergadering wat te filosoferen. Op een gegeven ogenblik zei er iemand dat hij ergens gelezen had dat bier veel vrouwelijke hormonen bevat. Nadat we er eerst eens flink om hadden gelachen, besloten we  [...]
Lees aandachtig de instructies!
Voer de volgende instructies onmiddelijk uit nadat je deze brief krijgt. Lees eerst de volledige lijst alvorens te starten. 1) Spel luid je voornaam 2) Klap driemaal met je handen 3) Sta recht en blaf als een hond 4) Tik met je balpen vijf maal op je bureau 5) Sla zesmaal met je handen op je hoofd 6) Zeg tweemaal luid: Lach Je Krom is een leuke sit [...]
Filosifisch kippennieuws
WAAROM STEEKT DE KIP DE STRAAT OVER? Antwoord: SCHOOLJUFFROUW: Om aan de overkant te komen PLATO: Omwille van het Hogere Doel ARISTOTELES: Het ligt in de natuur van kippen om straten over te steken KARL MARX: Dit was historisch onvermijdelijk SADDAM HUSSEIN: Dit was een ongehoorde daad van rebellie, dus was het volkomen gerechtvaardigd om er 50 ton [...]
De leukste berichten aan de treinreiziger
Mag ik u tot vervelens toe een aangename reis toewensen. Uw aanwezigheid in de trein is een teken van creativiteit en intelligentie. De leukste 'berichten aan de reiziger' van de treinbegeleider van de Belgische Spoorwegen: Bij aankomst in Denderleeuw: Degenen die een trein hebben genomen, gelieve deze bij het uitstappen terug te geven. "U kan de k [...]